Sjöhistoriska museet ligger på Djurgården i Stockholm
och där visas svensk handelssjöfart,
det vill säga hur man köpte och sålde varor
som man skickade på stora fartyg
över hela världen.
På Sjöhistoriska museet kan du också se
hur man byggde skepp
förr i tiden och hur man bygger skepp nuförtiden.
Det finns också många modeller av gamla och nya fartyg.
Visningar
Varje dag visar en guide runt på museet.
På helgerna och när skolorna har lov
har vi flera visningar varje dag.
Lättlästa sidor
Här kan du läsa om Sjöhistoriska museet
på lättläst svenska.
Texterna är korta och har enkla ord.
Du klickar på det som du vill läsa mer om till vänster.
Gör texten större
Du kan göra texten på webbplatsen större.
Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa.
Därunder finns ordet Textstorlek.
Där kan du välja större text.
Om det inte fungerar
kan du istället klicka på Internetalternativ.
Klicka sedan på Hjälpmedel
och kryssa i rutan för ignorera textstorlek.